Among Others
Interkulturní kompetence se ve výzvách současného světa stávají jedněmi z nejcennějších. Právě na ně se zaměřuje projekt Among Others, financovaný programem Erasmus+, který nabízí vysokým školám kurzy vedené neformálními metodami, v nichž mají studující příležitost rozvíjet svou schopnost smysluplně a efektivně fungovat v interkulturním prostředí.
Projekt je realizován jako předmět s názvem Rozvoj interkulturních kompetencí vyučovaný na vybraných vysokých školách a koordinovaný týmem neformálního vzdělávání mládeže a sportu v rámci DZS. Na samotném obsahu projektu a přípravě obsahu předmětu spolupracují školitelé a školitelky s univerzitami. Předmět je určený pro studenty bakalářského studia v českém jazyce a pro studenty magisterského studia v anglickém jazyce. V minulosti proběhl tento předmět například na Univerzitě Karlově, Univerzitě Hradec Králové, Masarykově univerzitě v Brně a dalších.
V zimním semestru 2024/2025 bude předmět Rozvoj interkulturních kompetencí probíhat již tradičně na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pro bakaláře bude předmět probíhat v českém jazyce, pro magistry v anglickém jazyce.
O dalším univerzitách zapojených do programu Among Other vás budeme informovat.
Novinky
Zkušenosti studentů
Jak vnímají seminář samotní studenti?
- „Pro mě jako člověka zaměřeného na management organizací je interkulturní kompetentnost zejména o pozitivním přístupu k diverzitě v organizaci. Diverzita v organizacích je pro mě velice důležitá, a proto si z kurzu odnáším i nové myšlenky nebo teoretický základ, který mi pomůže v dalším pracovním působení budu moci využít k podpoře právě diverzity.“
- „Seminář byl pro mě první zkušeností s neformálním vzděláváním na univerzitní půdě. A jelikož se současně jednalo o jeden z nejzajímavějších předmětů, který jsem doposud absolvovala, přijde mi škoda, že má neformální vzdělávání na školách stále málo prostoru a doufám, že se to do budoucna změní.“
- „Rozhodně si odnáším spoustu poznatků, které využiju v blízké budoucnosti. Hodně mi pomohla závěrečná aktivita v podobě vzdělávací metody prezentované ostatním ve dvojici. Další půlrok začínám pracovat pro pedagogicko-psychologickou poradnu a mojí náplní bude uskutečňovat podobné aktivity, jako jsme si zkoušeli během seminářů. Také byla velmi přínosná zpětná vazba od ostatních, primárně od lektorů a v rámci dvojice, kdy jsme si mohli shrnout, co se nám povedlo a na čem ještě musíme zapracovat, pro lepší fungování v budoucnu.“
- „Co je pro mě ale nejdůležitější a nejprospěšnější je hloubka introspekce, které jsem díky kurzu byla schopná dosáhnout. Všechny znalosti, které jsem zjistila o sobě. Protože jich bylo zcela jistě více, než jsem na začátku myslela, že bude, a mnohem více než znalostí, které jsem se do kurzu naučit skutečně šla.“