Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
30. 06. 2022
Studie se zabývá tím, co orgány školské správy napříč Evropou dělají pro posílení motivace žáků učit se matematiku a přírodní vědy, zlepšení dosahovaných výsledků a jak pomáhají těm, kteří v těchto předmětech zaostávají.
Publikace Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools předkládá kvalitativní údaje Eurydice o národních politikách a legislativě ve 39 evropských vzdělávacích systémech a dává je do souvislosti s kvantitativními údaji z mezinárodních šetření výsledků žáků PISA a TIMSS (přehledové tabulky s výsledky šetření jsou přílohou studie).
Z analýzy vyplývá, jak důležitá je dostatečná časová dotace na výuku, poskytování včasné podpory učení, zajištění specializovaného vzdělávání učitelů a systematického sledování výsledků žáků. Zpráva zároveň poskytuje množství příkladů, jak se kurikulum matematiky a přírodních věd může vztahovat se k reálnému životu žáků a podporovat reflexi současného dění (např. finanční gramotnost či trvale udržitelný rozvoj).
Přehled hlavních zjištění studie je dostupný i v češtině.
Hlavní zjištění zachycují také přehledné infografiky, které najdete na webových stánkách Eurydice.