Kód, AI, škola: Jak využít umělou inteligenci ve školách?

PM, DZS

European Schoolnet

Akce prozkoumala vliv umělé inteligence na české školství skrze přednášky, workshopy i vzájemnou diskusi s odborníky.

Kód, AI, škola

Změní umělá inteligence (AI) školství, nebo jde o další trend, který vyhasne? A jak ji mohou učitelé už dnes využít pro to, aby se děti učily víc naplno a s radostí? Tyto otázky jsme zodpovídali v rámci akce Kód, AI, škola, kterou jsme uspořádali minulý týden v rámci evropské iniciativy Code Week v pražském Aspira Business Centre. 

Účastníci tvořeni třemi desítkami pedagogy druhého stupně základních škol strávili celý den ponořeni do problematiky umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání v rámci přednášek, workshopů a panelových diskusí.

Kód, AI, škola
 
Své zkušenosti se základní terminologií a jak nad umělou inteligencí přemýšlet předala digilektorka Klára Pirklová pomocí metafory „AI jako Teenager“ a ukázky konkrétních nástrojů, jako jsou DigiHavel, Canva či ChatGPT. Těmto nástrojům se věnovala i během svého workshopu na plánování výuky za pomoci AI. 

Praktické užití umělé inteligence ve výuce si účastníci vyzkoušeli i během workshopu ambasadorek eTwinningu Veroniky Golden a Dany Tužilové, zatímco vzdělávací mikroinfluencer David Kudrna se zaměřil na problematiku kyberbezpečnosti s ohledem na AI a na školství.

Kód, AI, škola

Panelová diskuse „Změní AI české školství?“ moderovaná Dominikem Lipovským za síť European Schoolnet přivítala hosty Martina Richtera, zakladatele spolku AIGnos, Kláru Pirklovou, Davida Kudrnu a Veroniku Golden. Účastníci aktivně debatovali o potenciálu AI v přeměně vzdělávání, řešení problémů školství, potenciálu pomoci s administrativní zátěží a také o překážkách, kterým české školství čelí, jako je např. nízká konektivita škol. Na řadu přišla i témata týkající se klíčové role učitele v éře AI či bezpečnosti, poskytující účastníkům komplexní pohled na dopady AI ve školství.